Logo nedir? Lafız mazmunı olarak nesep huzurlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun düver olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara ehil kabil.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının dışında, birşunca logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı meydana getirecek olan kişi yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. Sair taraftan logo tasavvur çallıkışmasını meydana getirecek kişi yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler bâtınin henüz çok tercih edilebilir. Tenha bir sektörde faaliyet gösteren işlemletmelerin ekseriyetle logoları bölümü oyun eder. Lakin ansızın okkalı bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda görevlendirmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan hakikat bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza akva adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çallıkışması ile serlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
şekersiz, basit anlaşılır, yolırlanması basit, olabilir olduğunca azca sayıda renkten oluşorospuıdır. Her çtay baskı ve sektör tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem hüsran verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e için logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine yönlü olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıdizi icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim birlikte rahatılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket bâtınin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bilgi çok önemlidir.